Proszę, o zapoznanie się z Ogólnymi Warunkami Najmu, tak by wiedzieli Państwo, czego mogą od nas wymagać i czego my oczekujemy od naszych Klientów.
Kominek - jest otwarty, - niedopuszczalnym jest palenie w kominku bez stalowej siatki zabezpieczającej - może to spowodować zaprószenie ognia a w konsekwencji do pożaru !
Zgłoszenie Klienta (dalej zwanego Klientem lub zamiennie także Gościem) jest wiążącym wystąpieniem o
zawarcie umowy i tym samym przystaniem na Ogólne Warunki Najmu. Umowa dochodzi do skutku z chwilą przyjęcia
przez moją stronę zgłoszenia mailem lub telefonicznie. O szczegółach dokonanej rezerwacji Klient zostaje
poinformowany poprzez przesłanie potwierdzenia rezerwacji niezwłocznie po jej dokonaniu lub,
jeśli rezerwacja została dokonana przez Internet, poprzez przesłanie potwierdzenia na podany przez
Klienta adres e-mail.
Przed rozpoczęciem okresu najmu Klient otrzymuje dokumenty najmu. Na dokumentach tych znajdują się także numery
telefonu do właściciela/ zarządcy obiektu itp., z których należy korzystać w przypadku konieczności w
trakcie pobytu na miejscu.
Dokonanie tej rezerwacji, tj. zawarcie umowy na podstawie tej nowej oferty, dochodzi do skutku,
jeżeli Klient przyjmie tę ofertę, np. dokonując wpłaty na otrzymane konto w Polsce lub w Szwecji.
2.1. Liczba osób
Dom wakacyjny i przynależąca do niego działka nie może być zamieszkały przez większą liczbę osób niż przewiduje
to opis danego obiektu i/lub niż to zostało zgłoszone i zaakceptowane przez właściciela domu.
Prosimy pamiętać, iż właściciel domu ma prawo do nieprzyjęcia nadmiernej liczby osób. W przypadku, gdy dom
wakacyjny zostanie zamieszkały przez większą niż dopuszczalna liczbę osób, wszystkie osoby ponadprogramowe
będą proszone o opuszczenie obiektu. Jeżeli Goście nie zastosują się do tego, automatycznie zerwaniu ulegnie
rezerwacja/ umowa, a w następstwie tego obiekt zmuszeni będą opuścić wszyscy Goście. Kwota najmu nie podlega
w takiej sytuacji zwrotowi.
2.2. Działka
Rozstawianie namiotów oraz przyczep kempingowych na terenie działki przynależnej do obiektu wakacyjnego nie
jest dozwolone - chyba, że za dodatkową opłatą. Jeżeli na prośbę właściciela nie zostaną one usunięte,
automatycznie zerwaniu ulegnie rezerwacja/ umowa, a w następstwie tego obiekt zmuszeni będą opuścić
wszyscy Goście. Kwota najmu nie podlega w takiej sytuacji zwrotowi.
Przypominam, że pozostaję bez wpływu na przyrodę, w tym faunę i florę, otaczającą obiekt wakacyjny i
tym samym nie ponoszę odpowiedzialności za np. występowanie insektów, jak również żmij
( padalce są często spotykane ale zupełnie niegroźne) itp. Większość działki przy obiekcie
wakacyjnym to działka naturalna będące częścią lasu, łąki, itp., w związku, z czym nie zawsze
mogą być równomiernie skoszone.
2.3. Zwierzęta domowe, insekty i alergie
W domach wakacyjnych, które znajdują się nierzadko na łonie natury, mogą występować insekty,
takie jak mrówki, osy, rybiki itp. Pajęczyny powstają natomiast w na tyle krótkim czasie, iż
także po gruntownym sprzątaniu domu mogą się gdzieniegdzie pojawić. Także sporadyczne występowanie
myszy nie zawsze jest całkowicie do uniknięcia. Pozostaję na to niestety bez wpływu w związku, z
czym nie mogę za to ponosić odpowiedzialności. Nie mogę zagwarantować, iż w tym domku nigdy nie
przebywały zwierzęta domowe, a w związku z tym nie mogę ponosić odpowiedzialności za reakcje
alergiczne Gości domku wakacyjnego.
Rezerwacje są wiążące od momentu ich złożenia i potwierdzenia, czy to przez Internet czy telefonicznie.
3.1. Warunki płatności dla rezerwacji zawartych 50 dni przed rozpoczęciem okresu najmu
zaliczka (25%) płatna w ciągu 8 dni od daty założenia rezerwacji.
Pozostała kwota (75%) płatna 30 dni przed rozpoczęciem okresu najmu domku wakacyjnego.
3.2. Warunki płatności dla rezerwacji zawartych 30 dni przed rozpoczęciem okresu najmu
Pełna kwota (100%) płatna w terminie 3 dni od daty założenia rezerwacji.
Jeżeli opłaty za wynajem domku wakacyjnego nie zostały dokonane w całości, nie jestem zobowiązany do
wydania dokumentów najmu ani do świadczenia swoich usług, tj. udostępnienia domku wakacyjnego.
Po dokonaniu wpłaty 100% należności do Klienta zostaną wysłane dokumenty najmu drogą elektroniczną,
będą one dla Klienta przesłane niezwłocznie po zaksięgowaniu się wpłaty na konto z terminem rezerwacji.
Jeżeli z jakichś przyczyn np. zbyt krótki termin od dokonania rezerwacji itp. to w wyjątkowych sytuacjach
możliwe będzie odebranie i podpisanie dok. najmu na miejscu. Opłaty związane ze zmianą dokonanej rezerwacji
(tzw. przebukowanie) czy z całkowitą rezygnacją z najmu należy uiszczać niezwłocznie.
Wpłacenie pierwszej
raty lub pełnej kwoty oznacza akceptację przez Klienta niniejszych Ogólnych Warunków Najmu.
Polska jest krajem Unii Europejskiej więc polecam zabezpieczenie się w Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego - wydawaną przez Narodowy Fundusz Zdrowia dla siebie i swoich bliskich. Na okres wyjazdu zalecane jest zawarcie dodatkowego ubezpieczenia. Pełniejszej informacji na ten temat udzielą Państwu firmy ubezpieczające turystów.
Przed rozpoczęciem okresu najmu Klient zawsze może odstąpić od umowy, czyli zrezygnować z
ezerwacji, o czym oczywiście musi poinformować. Ten moment też, w którym taka pisemna
informacja dotrze do mnie, jest miarodajny i służy, jako punkt odniesienia dla określenia
dokładnie chwili rezygnacji i wszelkich powstałych przy tym kosztów oraz skutków.
W przypadku, gdy Klient odstąpi od umowy (rezerwacji), przysługuje prawo do zwrotu części kosztów za
poczynione przygotowania i dokonane nakłady finansowe związane z daną rezerwacją. Ich wartość na dany
moment odejmuje się od ustalonej ceny najmu i świadczeń. W sytuacji odstąpienia przez Klienta od umowy
będą one wynosić odpowiednio:
a) do 50 dni przed rozpoczęciem okresu najmu 20% ceny najmu;
b) od 30 dnia przed rozpoczęciem okresu najmu 50% ceny najmu;
c) od 20 dnia przed rozpoczęciem okresu najmu 80% ceny najmu;
6.1. Energia elektryczna
W przypadku, dla których zużycie energii elektrycznej nie jest wliczone w cenę najmu
(wynika to z opisu obiektu), w dniu przyjazdu Goście otrzymują zazwyczaj formularz do
spisania stanu liczników w miejscu przekazywania kluczy bądź też w widocznym miejscu w
wynajętym domu. Na formularzu tym należy niezwłocznie po wprowadzeniu się do obiektu
umieścić odczyty stanu licznika energii elektrycznej. Po wyjeździe Gości stan liczników
jest sprawdzany i zapisywany przez właściciela, zarządcę. Odczyt ten stanowi podstawę do
rozliczenia zużycia energii elektrycznej. Wysokość kwoty zależy od wielu czynników,
takich jak np. pora roku.
6.2. Internet ( opcja)
Koszty korzystania z Internetu są rozliczane razem z pozostałymi kosztami zależnymi
od długości pobytu, należy jednak pamiętać, że niezalecane jest pobieranie filmów i
innych
o dużej objętości GB, - ponieważ może to spowodować zwolnienie transferu danych
lub nawet prowadzić do utraty łączności. Warunkiem korzystania jest posiadanie laptopa
lub innego sprzętu komputerowego posiadające gniazdo USB.
Kaucja, jako dodatkowe zabezpieczenie dla właściciela, płatna jest najpóźniej w dniu przyjazdu na miejscu. Z kaucji rozliczone zostają niewliczone w cenę najmu koszty zależne od zużycia, jak za wodę, prąd, gaz, ogrzewanie, śmieci, dodatkowe sprzątanie końcowe itp. a także koszty ewentualnie powstałych szkód. Jeżeli kaucja nie wystarczy na pokrycie ww. kosztów, właściciel ma prawo obciążyć nimi Gości.
Goście ( klienci) proszeni są o pozostawienie po swoim pobycie obiektu w takim stanie, w jakim chcieliby w nim przebywać. Właściciel udostępnia Gościom obiekt posprzątany i takim chciałby go także zastać. Dotyczy to szczególnie czystości: lodówki, zamrażarki, kuchenki, grilla oraz urządzeń sanitarnych. Nawet, jeżeli sprzątanie końcowe jest usługą obowiązkowo płatną lub zostało zamówione u właściciela, Goście obiektu zobowiązani są do pozostawienia domu wakacyjnego w ładzie, tzn. podłogi powinny być podmiecione, naczynia umyte, meble i pozostałe sprzęty odstawione na swoje miejsce a śmieci wyrzucone do kosza umieszczonego na zewnątrz. Przyjętym jest, że gościom powinien wystarczyć jeden pojemnik/kosz na śmieci na tydzień, przekroczenie limitu będzie potrącone z kaucji 200 SEK.
Goście domu wakacyjnego zobowiązani są do obchodzenia się z samym domem jak i jego
wyposażeniem w sposób odpowiedzialny. Obiekt wakacyjny powinien po wyjeździe Gości znajdować
się w takim samym stanie, jak w chwili ich przyjazdu. Goście obiektu wakacyjnego odpowiadają
wobec właściciela obiektu za wszelkie zniszczenia i szkody powstałe w trakcie ich pobytu.
Wszelkie szkody powstałe w czasie pobytu Gości w danym obiekcie wakacyjnym muszą być
niezwłocznie zgłoszone właścicielowi, zarządcy obiektu. Roszczenia z tytułu szkód
powstałych w czasie pobytu Gości i zgłoszonych przez nich na miejscu zostaną zgłoszone w
ciągu 2 tygodni od momentu zakończenia okresu najmu, o ile zniszczenia nie zostały z
premedytacją zatajone.
Właściciel obiektu lub zarządca kontrolują obiekt wakacyjny przy każdej zmianie Gości,
sprawdzając stan, w jakim obiekt został pozostawiony.